Raport Strategiczny Internet 2016/2017 – IAB Polska

Przeczytasz w 2 minuty
Raport IAB Strategiczny Internet

Raport IAB Strategiczny Internet 2016/2017

27 czerwca IAB Polska opublikował Raport Strategiczny Internet 2016/2017, który jest do pobrania z ich strony.

Chciałem zacząć wpis od jakiegoś mądrego czasu o uciekającym czasie, aby usprawiedliwić swą długą nieobecność, ale tak jak zapowiadałem na początku, nie chcę lać wody. Chcę wrzucać tutaj konkret, a na konkret czasu nie miałem. Jednak właśnie się pojawił, ponieważ dzisiaj odkryłem, że w sieci od końca czerwca jest dostępny wspomniany Raport Strategiczny Internet 2016/2017, w którym mam swój mały udział, jeszcze jako eCommerce Manager w Saatchi&Saatchi.

Obecnie pracuję przy tworzeniu Marketplace’u dla marki Carrefour.

Jest głównym powodem braku jakiejkolwiek notatki w ostatnich miesiącach. Stopki nie udało się zmienić, komentarz pisałem jakiś czas temu, więc teraz z chęcią bym go przeredagował 😉

Dla niezaznajomionych ze skrótami. IAB  (interactive advertising bureau), to Związek Pracodawców Branży Internetowej, który jest na polskim rynku od 2000 roku. Dla mnie IAB powiązany jest głównie z reklamą internetową, ponieważ posiada szerokie kompetencje w zakresie edukacji i promocji tej branży. To jakie ma dokładnie cele, możecie przeczytać na stronie IAB w zakładce O nas. IAB organizuje MIXX Awards w Polsce.

O czym jest Raport Strategiczny Internet 2016/2017? To 100 stronicowe kompendium, którego mecentem jest WP, przy rekomendacji DIMAQ (digital marketing qualification – o którym kiedyś napiszę). Kompendium zawierające sporą dawkę informacji o reklamie online, której wartość przekroczyła 3,6 mld zł, przy wzroście 14% rok do roku. W raporcie znajdziemy case studies od They.pl, WP czy TVN. Oprócz case studies są również informacje o programmatic, SEM, mobile.

Oczywiście jest też na 30-stej stronie, część poświęcona Ecommerce. Niestety to tylko dwie strony, ale dla osób, które dopiero poznają rynek, jest to dość konkretne podsumowanie, tego co się obecnie dzieje na rynku. Dla mnie najważniejszy punkt to ten, który mówi, że użytkownicy zmieniają wyszukiwarkę Google i coraz częściej zaczynają wyszukiwać na marketplace’ach. Oczywiście wspomniany jest raport Bloom Reach o Amazonie, gdzie pokazano że Amazon jest pierwszym miejscem, gdzie użytkownicy sprawdzają poszukiwania produktu. W Polsce podobną sytuację można zauważyć na Allegro, co również pokazane jest w raporcie.

Mój komentarz do raportu jest tak naprawdę krótkim podsumowaniem jednego z moich pierwszych wpisów o marketplace’ach. Jeżeli, ktoś jest zainteresowany co tam napisałem zapraszam na stronę 31 podlinkowanego raportu.

W najbliższym czasie wrócę na właściwe tory i będę publikować wpisy raz w tygodniu.