O mnie

Przeczytasz w 2 minuty

Cześć,

nazywam się Michał Wójcik. Ostrzegam, ten wpis jest długi 🙂

Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad skuteczniejszym ogarnięciem tego, czego dowiaduję się na co dzień w świecie e-commerce.
Codziennie konsumuję ogromne ilości materiałów, ale tak jak każdy z nas, w pewnym momencie czuję, że więcej scrolluję niż czytam. Dlatego stwierdziłem, że blog zmotywuje mnie do uważniejszego czytania i z drugiej strony odsiewania słabego kontentu, którego jest niestety coraz więcej.

Dlaczego smartcookies? Nie licząc tego, że „cookies”  z jednej strony ukochane słowo w e-commerce, to z drugiej strony kojarzy się wszystkim dzięki (wtopie) UE, gdzie od 21 marca 2013 r. widzimy wszędzie powiadomienia o cookies’ach. No i dla mnie najważniejsze: z angielskiego smartcookie to osoba, która radzi sobie w trudnych sprawach, czyli ogarnia 🙂

Co nie ma przede mną tajemnic?

Znam firmę od wewnątrz i zewnątrz. Pracowałem tam prawie 6 lat. Jako że ten marketplace wciąż się rozwija, to i ja staram się być na bieżąco. Strefa marek Allegro, Okazje Allegro (i Okazje Premium), Allegro Ads, Customer Service. Na ten temat pojawi się trochę wpisów.

Polski marketplace jest bardzo mocny, dlatego nie można go pominąć w naszej rzeczywistości. Dlatego jest też odpowiednia kategoria.

Branża e-commerce 

Czytam wszystkie raporty o polskim e-commercie, które mam możliwość pozyskać. Specjalizuję się w doradzaniu w kategoriach z zakresu Komputery, RTV i AGD, Foto, Dom i ogród w tym w Wyposażenie, Narzędzia. Zdobywałem doświadczenie w kategoriach Moda oraz Dziecko.

Współpracowałem z wieloma sklepami internetowymi i staram się również być na bieżąco co zmieniają, jak zmieniają i dlaczego zmieniają.

Reklama

Uwielbiam reklamy, ale nie wtedy gdy oglądam seriale! Na codzień dziękuję za to Netflixowi i HBO Go 🙂 Reklamy lubię oglądać na Youtube lub na FB. Przez kilka lat pracowałem w reklamie w Ringier Axel Springer (prasa) oraz na początku mojej kariery w Allegro.  Zapewne wpisy o reklamie też materiały będą się pojawiać, ale tutaj raczej skupię się na danych Gemiusa, Megapanelu, nowych formatach, CTR-ach itp. No i oczywiście na najnowszych formatach reklamowych.

Sprzedaż

Mogło to nie być tak oczywiste i może powinno być na pierwszym miejscu 🙂  Reklama,  wygląd sklepu, prezentacja produktu, wygląd kart produktowych, ścieżka użytkownika… Można wymieniać bez końca. Wszystko to prowadzi do jednego, czyli do sprzedaży.
Przerabiam to na sklepach jak i na marketplace’ach.

Analityka internetowa

Google Analytics, czyli najważniejsze w dzisiejszych czasach źródło wiedzy o ruchu na stronie oraz użytkownikach.  Jak każde narzędzie ma swoje plusy i minusy. Jednak nie samym Google Analyticsem człowiek żyje, więc jest tu spore pole do manewru. Yandex Metrica, Crazy Egg, Brand24 oraz wiele innych będzie na blogu opisane.

Tyle na start. Resztę wyjdzie w praniu.

Jeżeli chcecie się ze mną skontaktować to zapraszam do zakładki KONTAKT.

Zapraszam do czytania i komentowania.