Nowe szablony ofert/aukcji na Allegro

Przeczytasz w 1 minutę

Wczoraj Allegro na stronie dla sprzedających ujawniło nowe wytyczne odnośnie kart produktowych/szablonów ofert/szablonów aukcji/opisów produktu*. Niepotrzebne skreślić 🙂

To co znajduje się pod linkiem to ogromna zmiana w środowisku Allegro. Mówiąc krótko karty będą ujednolicone, a więc będą zawierały czysty tekst + zdjęcia. Znikną tła, migające gwiazdki, rozwlekłe nic nie wnoszące opisy, a co za tym idzie zapewne będziemy mniej scrollować szukając interesujących nas informacji.
Nowy projekt bardzo mi się podoba, głównie z jednego względu: opis produktu będzie widoczny w aplikacji i będzie się skalować do ekranów naszych smartfonów/tabletów. Teraz było to utrudnione (zawsze dodatkowy klik) i odrzucało przy zakupie.

Co się zmieni?

  • zdjęcia nie będą mogły mieć tekstów, chyba że będzie to logo marki, a nie sklepu
  • ilość zdjęć będzie uzależniona od kategorii, ale kolor tła będzie dowolny
  • informacje o płatnościach, dostawie, gwarancji, reklamacji, zwroty czy o sprzedającym będą tuż pod opisem produktu
  • strony będa szyfrowane https, co oznacza brak linkowania na zewnątrz oraz hosting zdjęć będzie tylko na serwerach Allegro
  • Sprzedawcy będą mogli dodać punkty odbioru osobistego (w końcu!)

Termin wdrożenia: docelowo I połowa 2018 roku, ale wszystko zacznie się etapami juz od kwietnia 2016 r.

Na pewno na FB Allegro będzie gorąco z tego powodu, jak wtedy gdy zmieniali wymagania odnośnie miniaturek. Dla użytkowników to bardzo dobry krok, dla sprzedawców jak zwykle więcej pracy. To jest to o czym pisałem w artykule Marketplace w liczbach.

Poniżej zamieszczam źródło z pełnym pakietem informacji oraz przykładowy podgląd karty produktu.

Źródło: Dlasprzedajacych.allegro.pl

 

Nowa karta produktu Allegro