Carrefour otwiera marketplace!

Przeczytasz w 2 minuty

Gorący news z wczorajszej konferencji Carrefour. Carrefour otwiera marketplace i rusza z 3 innymi projektami, które mają pomóc zawojować online!

Wczoraj odbyła się konferencja Carrefoura, o której doniosło wiele serwisów. Carrefour oficjalnie poinformował, że rusza aż z 4 projektami związanymi z zakupami online/mobile. Plany na 2017 rok są bardzo ambitne. Planują wydać 275 mln, w tym otworzyć ok. 100 sklepów convenience (czyli konkurencja dla Żabek, Małpek, Jeżyków i sklepów osiedlowych) oraz supermarkety i 2 hipermarkety.

Jakie to projekty online?

  1. Marketplace –  podobne platformy Carrefoura są już w innych krajach, ale mają różne modele biznesowe
  2. Inkubator przedsiębiorczości dla startupów – ciekawa inicjatywa, innowacyjne rozwiązania będą implementowane w jednym ze sklepów.
  3. Usługa sąsiedzka – nowa opcja w aplikacji, dizęki której będzie można zlecić sąsiadowi zrobienie zakupów. Za taką aktywność Carrefour chce nagradzać użytkowników kuponami. Brzmi ciekawie.
  4. Skanuj i płać – ostatnio podobne rozwiązania są testowane w różnych sieciach np. w Tesco. Użytkownik będzie mógł zeskanować towary w koszyku za pomocą aplikacji  i zapłacić za to mobilnie.

Dodatkowo ma być duże wsparcie dla usługi Click&Collect, który jest mega ważny w branży food. Click&Collect będzie dostępny w 26 miastach w prawie 90 sklepach.

Marketplace

Mnie najbardziej ciekawi punkt nr 1., ponieważ wiedziałem o nim od ponad pół roku. Cieszę się, że Carrefour inwestuje w online, bo mi osobiście, jako konsumentowi jakoś sklepy stacjonarne nie przypadły do gustu – mówię tu o hipermarketach. Sklepy convenience to inna bajka, chociaż miłą odmianą jest nowy Carrefour w Galerii Posnania.

Wracając do Marketplace – tak jak mówiłem wielokrotnie, ta forma biznesu ma wiele zalet i nie dziwię się, że są firmy, które chcą spróbować zadziałać na tym polu. Jeżeli ktoś chce poczytać więcej czym jest Marketplace, to zapraszam do mojego pierwsze wpisu: Marketplace w liczbach.

Cennik (nieoficjalnie): za obecność ze swoimi produktami trzeba będzie zapłacic 149 zł/netto, a stawki prowizyjne będą wynosić od 5-9% od wartości transakcji. Wpływy na konto będa przekazywane na konto sprzedającego co 7 dni. Wydaje się to mało elastyczne, ale zobaczymy jak się sprawdzi w rzeczywistości.

I na koniec trochę liczb. Jak podaje Rzeczpospolita Carrefour Marketplace został wdrożony w Hiszpanii, Francji i Brazylii, teraz trwają przygotowania do startu usługi w Polsce, Belgii i Rumunii. – Do 2020 r. przychody grupy z działalności e-commerce wzrosną z 1,2 mld euro za 2016 r. do 4 mld euro.

Strona czeka na start w dwóch wersajch językowych.

 

Carrefour-marketplace

 

News trochę duży, a więcej informacji pojawi się jak platforma realnie zapełni się sprzedającymi.